I Scouterna är det roligt bus utomhus som gäller. Du kan börja som spårarscout när du är åtta år, och var beredd på äventyr redan från första dagen.

I Scouterna får du nya kompisar som precis som du tycker att det är superskoj att vara utomhus. Man kan hitta på nästan vad som helst i Scouterna, från att leka nya lekar och bygga kojor i skogen som man kan sova i, till att pyssla och laga mat.

Spåraravdelningen Blåvargarna träffas på onsdagar 18.00-19.30 vid scoutstugan i gamla stan och det är kläder efter väder som gäller då vi ofta är utomhus..

Höstens program har temat Wild Scouts och tillsammans med spårarnas maskot Tofs kommer vi hitta på en massa skoj.

Info om hajker och andra speciella tillfällen skickar vi lappar med barnen med information om vad som gäller. Tveka heller aldrig att ringa om det är något ni undrar över.

Som föräldrar är ni alltid varmt välkomna att vara med när ni vill och har möjlighet. Med er hjälp blir verksamheten ännu bättre!

Scouter, var redo för ännu en kul höst!

Ledare: Madeleine Svensson 070-7437974

Anna Mourujärvi  070-7906494