Jota/Joti 2023

7 november, 2023 av Ebba

Den 21 – 22 oktober arrangerades Jota/ Joti över hela världen. Köpings Scoutkårs alla avdelningar deltog med hjälp av både radio och internet. Scouterna fick med dessa hjälpmedel kommunicera med andra scouter över hela världen!

Hela helgen hade ett späckat schema med rävjakt under lördagen och olika samarbetsövningar under söndagen. Utmanarlaget, The Stork Team, stod för matlagningen under helgen där det både bjöds på enkel mat till en finare middag under lördagen.

Under helgen passade man även på att inviga nybyggnationen av vårt utekök i Kröcklinge som är nästan helt klart! Det bjöds på rulltårta med grädde på!

Hajken avslutades med att man hade halade flaggan och märkesutdelning till alla som deltog!