I Scouterna är det roligt bus utomhus som gäller. Familjescouting riktar sig i första hand till barn i åldern 5-7 år och deras föräldrar men syskon är självklart välkomna. Var beredd på äventyr redan från första dagen.

I Scouterna får du nya kompisar som precis som du tycker att det är superskoj att vara utomhus. Man kan hitta på nästan vad som helst i Scouterna, från att leka nya lekar och bygga kojor i skogen som man kan sova i, till att pyssla och laga mat.

Familjescouterna träffas varannan söndag 15-17. och det är kläder efter väder som gäller då vi ofta är utomhus.

Info om hajker och andra speciella tillfällen skickar vi lappar med barnen med information om vad som gäller. Tveka heller aldrig att ringa om det är något ni undrar över.

Scouter, var redo för ännu en kul vår!

Ledare:

Daniel Sundqvist   076-8142334